Schade melden

Schadeafhandeling heeft bij ons prioriteit

Hoe voorzichtig u ook met uw spullen omgaat, een ongeluk zit in een klein hoekje. Blikseminslag, een brandje, een onbedoelde botsing, het kan u zomaar overkomen. Dan is het prettig te weten dat onze VLIEG specialisten niet alleen aan het belang van de verzekeraar denken. Uw belang staat immers altijd voorop!

Onze klanten geven ons een 8,1 voor de schadeafwikkeling!


Neem contact op Schade melden

Wat te doen bij schade?

  • Auto of motor

    Meld de schade binnen drie dagen. Dit kan schriftelijk, telefonisch of via internet.

    Schriftelijk:
    Vul samen met de tegenpartij het Europees Schadeformulier in. Stuur het formulier vervolgens op naar VLIEG. Wij nemen uw schadeclaim bij ontvangst direct in behandeling. U kunt het Europees Schadeformulier bij ons bestellen of hier downloaden.

    Telefonisch:
    Neem contact op met VLIEG, tijdens kantooruren op: 072 – 541 42 43
    Direct hulp nodig? Bel dan naar het nummer van de Alarmcentrale zoals dat op uw groene kaart staat vermeld.

    Wij verwijzen u hierbij ook naar de verplichtingen bij schade die in de voorwaarden van uw verzekering zijn vermeld.

    Tip!
    Laat de schade aan uw personenauto herstellen bij een geselecteerd herstelbedrijf bij u in de buurt. Kijk op uw Groene kaart voor telefoonnummer of website.

  • Inboedel of woning

    Bel binnen drie dagen naar VLIEG op het nummer: 072-5414243.
    Wij vertellen u hoe u verder moet handelen.

    Vul, na telefonisch overleg, zo spoedig mogelijk het schadeformulier in.
    Als herstel in natura mogelijk is via één van de geselecteerde “Herstel Verzekerd”- reparatiebedrijven, is het invullen van een schadeformulier meestal niet eens nodig.

    Wij verwijzen u hierbij ook naar de verplichtingen bij schade die in de voorwaarden van uw verzekering zijn vermeld.

  • Aansprakelijkheid

    Erken geen aansprakelijkheid; wij zoeken dit voor u uit.

    Bel binnen drie dagen naar VLIEG op het nummer: 072-5414243.
    Wij vertellen u hoe u verder moet handelen.

    Vul, na telefonisch overleg, zo spoedig mogelijk het schadeformulier in.

    Wij verwijzen u hierbij ook naar de verplichtingen bij schade die in de voorwaarden van uw verzekering zijn vermeld.

  • Caravan

    Heeft u schade met uw caravan? Onze schadespecialisten staan u graag telefonisch te woord op het nummer: 072-5414243

    Wij verwijzen u hierbij ook naar de verplichtingen bij schade die in de voorwaarden van uw verzekering zijn vermeld.

  • Rechtsbijstand

    Wilt u een beroep doen op uw rechtsbijstandverzekering in verband met een ongeval of een conflict? Neem dan binnen drie dagen na het incident contact op met VLIEG op het nummer: 072-5414243.

    Wij melden hoe u verder moet handelen.

    U kunt uw schade ook rechtstreeks melden bij de rechtsbijstandverlener:

    • SRK: 079 - 344 81 81 of nieuwemelding@SRK.nl. Vermeld uw polisnummer en dat u verzekerd bent bij VAG Assuradeuren.
    • DAS: 020 - 6 517 517 of www.das.nl/zaakaanmelden. Vermeld uw polisnummer en dat u verzekerd bent bij VAG Assuradeuren.
  • Reis of Annuleringsverzekering

    Meld de schade binnen twee weken.
    Neem contact op met VLIEG tijdens kantooruren op +31 (0)72 – 5 41 42 43.
    Als u in het buitenland bent als u hulp nodig heeft, neem dan contact op met de Alarmcentrale zoals die op uw polis staat of (als u een VIP Woonpakket heeft afgesloten) op uw VIP Woonpakket-verzekeringspasje.

    Is er sprake van vermissing of diefstal? Zorg altijd voor aangifte bij politie, hotel of reisbegeleiding.

    Vul het schadeformulier altijd zo compleet mogelijk in en geef duidelijk aan of u nog gegevens of zaken zult nasturen. Vermeld altijd het schadenummer als u de gegevens nastuurt.

    Wij verwijzen u hierbij ook naar de verplichtingen bij schade die in de voorwaarden van uw verzekering zijn vermeld.

  • Overige schade

    Heeft u overige schade? Onze schadespecialisten staan u graag telefonisch te woord op het nummer: 072-5414243

    Wij melden hoe u verder moet handelen.

  • Ongevallen

    Neem bij voorkeur direct telefonisch contact met ons op. Onze schadespecialisten staan u graag telefonisch te woord op het nummer: 072-5414243.

          Schade melden

          Volg onderstaande 5 stappen.

          Let op!
          Voor een correcte en vooral snelle afwikkeling van de schade is het van groot belang dat u alle vragen aandachtig doorleest en
          zo correct en duidelijk mogelijk naar waarheid beantwoordt.


          Stap 1

          Verzekeringnemer


          Schadegegevens

          Stap 2

          Schadegegevens (vervolg)

          Blader…
          Omschrijving van het beschadigde + merk en type
          Wanneer en waar gekocht
          Bij aanschaf nieuw of gebruikt
          Aankoopbedrag
          Schatting v/d waarde

          Blader…

          5. Reparatie

          Blader…

          Stap 3

          6. (Plezier-) vaartuigen (incl. zeilplanken)


          7. Door wie werd de schade veroorzaakt?

          Stap 4

          8. Aangifte

          Blader…

          9. Zijn er getuigen van het voorval? (Volledige namen en adressen)

          Naam
          Adres
          Postcode
          Plaatsnaam
          Telefoon


          10. Kan de schade naar uw mening verhaal worden op een ander? (Zo ja, volledige naam, adres en telefoon)


          11. Wie is de benadeelde?

          Stap 5

          Ondergetekende verklaart:


          De op dit formulier ingevulde persoonsgegevens en de eventueel nader over te leggen persoonsgegevens kunnen worden opgenomen in de door de verzekeraar gevoerde persoonsregistratie. Op deze persoonsregistratie is de gedragscode "Verwerking persoonsgegevens verzekeringsbedrijf" van toepassing. In de gedragscode worden de rechten en plichten van partijen bij de gegevensverwerking aangegeven.
          Deze gedragscode kan worden opgevraagd bij het Verbond van Verzekeraars gevestigd te Den Haag. De verstrekte gegevens kunnen worden verwerkt in het Centraal Informatie Systeem van de in Nederland werkzame verzekeringsmaatschappijen. Het privacyregelement van de Stichting CIS is op die registratie van toepassing. Aanmelding van deze registratie bij de Registratiekamer is gedaan op 23 april 1990. Een afschrift van het formulier van aanmelding ligt voor een ieder ter inzage bij Stichting CIS, Crabethpark 23, 2801 AP Gouda.

          Velden met * zijn verplicht.